Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Συνέντευξη Παναγιώτης Κάρδαρης



1)Θα ήθελα να μου πείς φίλε Παναγιώτη λίγα λόγια για τη ζωή σου.


Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψει κάποιος αντικειμενικά την ζωή του, όμως την δική μου ζωή δύναμαι απλά να σας την περιγράψω ως ένα ταξίδι περιπλάνησης....δεν ήρθα που λένε για να μείνω ήρθα για να περιπλανηθώ και να φύγω.Πέρασα εως τώρα πολλούς σταθμούς και έδεσα σε πολλά λιμάνια αλλά σε κάνεναν σταθμό και σε κανένα λιμάνι δεν κάθησα..
.έχω όμως πάντα μέσα μου την σταθερή επιθυμία της γνώσης και της αναζήτησης της....αυτήν την στιγμή ζω και εργάζομαι σε ένα προάστιο του Πειραιά,το Πέραμα ατενίζωντας τον απόηχο της ιστορικής ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Εδώ είναι αυτήν την στιγμή η βάση της αναζήτησης μου,της αναζήτησης της αλήθειας για τον Θεό και το Σύμπαν. Μαζί με την σύζυγό μου, Εύη αγωνιζόμαστε μαζί, με αγάπη και αλληλοσεβασμό πάνω σε αυτόν τον σκοπό,την Γνώση. Αυτό είναι και το νόημα της κοινής ζωής μας, αυτό και είναι και το κοινό σημείο αναφοράς μας. Ένας από τους χώρους που πέρασα ήταν και η Ορθόδοξη Εκκλησία, στην οποία ήμουν κληρικός, αυτός ήταν και ο πρώτος μεγάλος σταθμός του πνευματικού ταξιδιού από τον οποίο αποκόμισα πραγματικά πολλές εμπειρίες, πνευματικές και μη. Παράλληλα όμως διάβαζα και ασχολούμουν με κλάδους που δεν είναι τόσο αποδεκτές από την επίσημη Θρησκεία, όπως είναι ο αποκρυφισμός και ο γνωστικισμός καθώς και η ευρύτερη έρευνα του πεδίου της μεταφυσικής Έπειτα απόφάσισα  ότι το δογματικό πλαίσιο της Εκκλησίας δεν ήταν για εμένα, ήταν πολύ στενό για τα δικά μου δεδομένα, με την δικαιολογία του ότι ήθελα απλά να κάνω οικογένεια, αποχώρησα χωρίς φυσικά να είναι αυτός ο λόγος. Ο κύριος λόγος όπως σας είπα ήταν η εσωτερική μου αρνησή να υπηρετήσω το δόγμα και την στενομυαλιά του κλήρου. Μετά απο την εκούσια παραίτηση μου ήλθα σε επαφή με τον Παγανισμό αλλά και με διάφορα συστήματα του δυτικού εσωτερισμού,όπως η Καμπάλα, με τα οποία συνεχίζω εως και σήμερα να ασχολούμαι τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Επίσης, μετά την παραίτηση μου, κατάφερα και προχώρησα στην έρευνα του Μεγάλου Έρωτα της ζωής μου που είναι η γνωστική παράδοση  και μπόρεσα να την προσαρμόσω  τόσο στις αναζητήσεις και πνευματικές ανάγκες του σήμερα όσο και στον δικό μου πνευματικό δρόμο.

2)Τι ανεξήγητες εμπειρίες έχεις ζήσει έως τώρα,από πότε άρχισαν, και πώς ασθάνεσαι που τις ζείς?

Καμία μεταφυσική εμπερία δεν είναι ανεξήγητη αλλά μη επαρκώς εξηγήσιμη καθώς σωστά λένε ότι η μεταφυσική του σήμερα ίσως είναι η φυσική του Αύριο. Στο παρελθόν κάποια πράγματα φαίνονταν απίθανα αλλά σήμερα χάρη στην ανάπτυξη των θεωριών της κβαντικής φυσικής αυτά που φάνταζαν απίστευτα και ανέφικτα, σήμερα είναι πιστευτά και εν δυνάμει πραγματοποιήσιμα. Έχω βιώσει καταστάσεις παντού σε όλα τα πνευματικά μονοπάτια, καταστάσεις όμως που δεν μπορώ να τις μεταφέρω στα πλαίσια μια συνέντευξης καθώς κατανοεί μόνο όποιος έχει βιώσει........τώρα  σε ότι αφορά πιο χαμηλά επίπεδα έχω γίνει μαρτυρας φαινομένων ψυχοκίνησης , τηλεκίνησης, τηλεπάθειας και φαινομένων poltergeist αλλά αυτά δεν είναι για μένα αυτοσκοπός. Και γενικά αποτρέπω να ασχοληθεί κανείς με το όλο θέμα απλά για να πειραματιστεί με τις αόρατες δυνάμεις.......υπάρχει ένα ρητό που λέει πρόσεχε καθώς κοιτάς την άβυσσο μην γυρίσει να σε κοιτάξει και αυτή. Ο πειραματισμός απλά από περιέργεια και όχι από την αναμονή ενός συγκεκριμένου αποτελέσματος στα πλαίσια της πνευματικής ανάπτυξης, του εσωτερικού δρόμου που ακολουθεί ο καθένας, είναι εκ προοιμίου, πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη, μια λάθος προσέγγιση του απόκρυφου. Φυσικά ειναι δικαιολογημένη η νεανική και μη, περιέργεια αλλά όλα εώς ένα σημείο, το ηλεκτρικό ρεύμα που θα χτυπήσει  και ενδεχομένως θα σκοτώσει ένα παιδί  που θα βάλει τα χέρια του στην πρίζα,δεν θα έχει υπολογίσει την ηλικία του,ούτε την ανάγκη κάλυψης της περιέργειας του. Έτσι είναι και η ενασχόληση με τον αποκρυφισμό ή και τον μυστικισμό απο μόνα τους αυτά δεν είναι “κακά” η χρήση τους και η επιθυμία του χρήστη είναι αυτές που χρωματίζουν την ποιότητα τους.

3)Ποιά είναι η αποψή σου για τον Θεό, τι σημαίνει Θεός για εσένα;

Η Θεολογία μου είναι καμπαλιστική και γνωστική άρα ο Θεός για μένα είναι το μη είναι, ο άνθρωπος θα πετύχει αυτό που λένε θέωση όταν φθάσει από το Είναι στο Μη είναι.Ο Θεός δεν είναι ουτε πολλοί ούτε ένας ειναι Μηδέν, το αιώνιο απεριόριστο τίποτα, Ο Πραγματικός Θεός δεν έχει ιδιότητες αφου εχει μέσα του όλες τις ιδιότητες. Οι θρησκείες σήμερα λατρεύουν πτωτικές ιδιότητες του αδημιούργητου, όταν το αδημιούργητο πέφτει στα υλικά πεδία αποκτά ιδιότητες τις οποίες λατρεύουν οι πιστοί (π.χ ο Θεός ειναι Αγάπη,ο Θεός ειναι φιλάνθρωπος κτλ). Η Πηγή είναι το μηδέν όλα τα άλλα είναι οι απολήξεις της Μονάδας καθώς το Μηδεν έγινε ένα και το ένα πολλά. Αναγκαστικά στον κόσμο της χωριστικότητας και της πολλαπλότητας δημιουργήθηκαν οι θρησκείες ως ένα φαινόμενο κάλυψης της ανάγκης του ανθρώπου να λατρεύει κάτι που τον ξεπερνά. Δεν έχω πρόβλημα με καμμία θρησκεία αφού όλες οι θρησκείς περικλείουν σπόρους αλήθειας αλλά αντιπαθώ τον οποιοδήποτε πνευματικό ταγό που θέλει να εκμεταλευτεί τις μάζες μέσω του φονταμενταλισμού και της απαίτησης τυφλής υπακοής....η άκριτη πίστη δεν ολοκληρώνει τον άνθρωπο όταν υπάρχει η  τυφλή πίστη με την χριστιανική έννοια χάνεται η αναζήτηση του Θεού, η έρευνα της Ρίζας. Η πίστη πρέπει να δώσει την θέση της στο βίωμα και στην κριτική βάσανο. Ο κόσμος μας είναι πολύ πιο μεγάλος και πολύ πιο πολύπλοκος ώστε να εξηγηθεί στα πλαίσια ενος δόγματος ή ακόμα και στα πλαίσια της εφήμερης επιστήμης. Σταματάω εδώ γιατί κάποια πράγματα πρέπει να μαθαίνονται μέσα από την προσωπική βιωματική αποκάλυψη για αυτό ότι και να πω εγώ θα είναι λίγο μπροστά σε αυτό που η κάθε μία προσωπικότητα ωφείλει από μόνη της να βιώσει.

      4) Από ότι γνωρίζω ασχολείσαι  με τον Δυτικό εσωτερισμό καθώς και με τον αποκρυφισμό, ποια είναι η γνώμη σου για το Νεκρονομικόν, τους μεγάλους παλαιούς και το γενικότερο ρεύμα του, το οποίο ομολογουμένως γνωρίζει μεγάλη έξαρση τελευταία; Πιστεύεις ότι είναι πραγματικότητα? ή απλά μια ονειροπολημένη φαντασία;

Όπως γνωρίζουμε και γνωρίσαμε στην Ελλάδα κυρίως από τα βιβλία του Κυρίου Ιωαννίδη Νεκρονόμικον και το μονοπάτι του Μαύρου Θεού (εκδόσεις Αρχέτυπο) το Νεκρονόμικον δεν υπάρχει, υπάρχει όμως η μαγεία του καθώς στηρίζεται σε πολύ  βαθεία αρχέτυπα που εδράζουν μέσα στην ψυχή της ανθρωπότητας. Και το σύστημα του Νεκρονόμικον στηρίζεται σε πολύ αρχαιότερα μαγικά και μυστικιστικά συστήματα, δεν θα ήθελα όμως να αναφερθώ περαιτέρω γιατι ο καθένας όπως ήδη έχω πει πρέπει να κρίνει βιωματικά και όχι με γνώμονα αυτό που θα πω εγώ η ο κάθε  άλλος και αυτό ειδικά στο ρεύμα του νεκρονομικόν ισχύει τόσο όσο πουθενά αλλού. Όσον αφορά το τελευταίο σκέλλος της ερώτησης θα σας πω το εξής ακόμα και αν είναι ονειροπόλα φαντασία τι το εμποδίζει να είναι πραγματικότητα; Ο Κόσμος μας είναι ένα τοπίο του Άρχοντα του Αιώνα τούτου του απατεώνα, κάθε τι είναι πλάνη ακόμα και η ύλη  η φαινομενικά συμπαγής δεν είναι τιποτα άλλο απο ενέργεια χαμηλης δόνησης, σε έναν τέτοιο κόσμο ποιος μπορεί με σιγουριά να πει τι είναι αλήθεια και τι ψέμματα. Όταν ο Ιησούς ερωτήθηκε από τον Πιλάτο και “τι εστί Αλήθεια” Ο Ιησούς εσιώπησε....αλήθεια είναι η βιωματική σιωπή; Ποιος ξέρει; μόνο αυτός που βιώνει γνωρίζει και κατανοεί.....

5)Καθώς έχεις τόσες γνώσεις γύρω από τον εσωτερισμό σκέφτεσαι μελλοντικά να γράψεις κάποιο βιβλίο;

Θα ήμουν ψέυτης αν έλεγα πως όχι αλλά στην παρούσα φάση δεν έχω αυτήν την δυνατότητα τόσο από οικονομικής απόψεως όσο και από άποψη χρόνου. Αυτό που θα ήθελα να κάνω είναι να μπορέσω να περιγράψω την δική μου βιωματική γνώση και αυτό που θα γράψω να ενεπνεύσει και άλλους στο να αναζητήσουν βιωματικά την γνώση έστω ενός μέρους της πολυπόθητης αλήθειας και το δρόμο της επιστροφής στην Πηγή των όλων. Όμως, δεν μπορώ εγώ να πω ότι θα δώσω κάποια μυστική αλήθεια αφού αυτή εδράζει κρυμμένη στην καρδιά του ανθρώπου και καθένας ωφείλει να την βρει μόνος του ανάλογα με τον δικό του κύκλο εξέλιξης. Κάθε συγγραφέας είτε είναι επαγγελματίας είτε είναι ερασιτέχνης, ότι και να γράφει, από τις οδηγίες μαγειρικής μέχρι διδακτορική διατριβή πυρηνικής φυσικής,είναι για μένα υποχρεωμένος ως νοητή προμετωπίδα του βιβλίου του να βάζει την λέξη “ΝΟΜΙΖΩ”......Αυτό που θέλω να πω είναι απλά ότι ούτε ο γράφων ούτε κανείς άλλος δεν ειναι φωτεινός παντογνώστης, απλά φορέας κάποιας σχετικής γνώσης, κάποιων συναισθημάτων, ιδεών και σκέψεων, τα οποία αισθάνεται την επιθυμία να ανακοινώσει στο ευρύτερο κοινό. Έτσι συμβαίνει και με εμένα, νιώθω πάντοτε την επιθυμία αυτό που έχω ερευνήσει, βιώσει και γνωρίσει να το μοιράζομαι με άλλους, δύναμαι να περιγράψω αυτό το συναίσθημα με τους πόνους και την αγωνία του τοκετού μόνο που από την πένα η το πληκτρολόγιο  δεν βγαίνουν σαρκικά παιδιά αλλά πνευματικά, αντανακλάσεις βιωματικών εμπειριών ψηλαφίσματα του εσωτερικού κόσμου και αγωνιώδους έρευνας. Θα μου επιτρέψετε όμως να μην επεκταθώ άλλο σε αυτό το θέμα καθώς προς το παρόν το θέμα συγγραφής κάποιου βιβλίου ανήκει στην σφαίρα του “Μη Είναι”......

6) Ποια η γνώμη σου για την σχέση της Εναλλακτικής αναζήτησης, του εσωτερισμού και της μεταφυσικης  με τον Έλληνα? Πιστεύεις ότι υπάρχει μία καλή σχέση ή πιστεύεις ότι δεν είναι ακόμα έτοιμος να ασχοληθεί με το θέμα?

Αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με τον Έλληνα ή τον μη Έλληνα αλλά εχει να κάνει περισσότερο με τον άνθρωπο......  Δεν μπορούμε  να παραγνωρίσουμε όμως το γεγονός ότι σήμερα δυστυχως, έπειτα από τους τόσους αιώνες του τούρκικου ζυγού και την απεγνωσμένη αναζήτηση της ταυτότητας του Νεοέλληνα, δεν δίνεται η ίδια προτεραιότητα στα θέματα της μεταφυσικής ενασχόλησης όσο στο ευρωπαικό γίγνεσθαι. Και αυτό είναι λυπηρό διότι η Ελλάδα, με τους Πυθαγόρειους ειναι αυτή που γέννησε στην Ευρώπη εσωτερικές ομάδες μέσα σε  ένα καινούργιο μοτίβο εμνευσμένο από τις αρχαιότατες εσωτερικές παραδόσεις της Αιγύπτου, της Μεσοποταμίας και της Ελλάδας.......Για να γυρίσουμε όμως στο θέμα μας όπως ήδη είπα δεν είναι θέμα μόνο του Έλληνα ή της Ελλάδας είναι θέμα του κάθε ανθρώπου, της εσωτερικής του ανάπτυξης αλλά και του προσωπικού εξελικτικού κύκλου του καθενός σε συνάρτηση φυσικά με τις κοινωνικές συνθήκες. Ακόμα καμία κοινωνία ανά τον κόσμο όσο ανεκτική ή προοδευτική και αν είναι δεν μπορεί να συμπορευτεί με την αγωνία του εσωτεριστή, δεν δύναται να αφουγκραστεί την επιθυμία του για αυτογνωσία, την λαχτάρα του για το ταξίδι του αγνώστου καμία κοινωνία δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο. Άλλωστε από τα πολύ αρχαία χρόνια εώς και αυτή την στιγμή που μιλάμε τα θέματα της μεταφυσικής, του υπερβατικού και τα μυστήρια του Θεού ήταν και είναι αντικείμενο μελέτης των διαφόρων Ιερατείων, των Μάγων, των εσωτεριστών, των ταγμάτων, των ερευνητών και γενικά ενός πολύ μικρού ποσοστού του συνολικού πληθυσμού. Αυτό ελπίζω κάποτε να αλλάξει όταν ίσως και η κοινωνία αλλάξει αντιλήψεις και αρχίσει να αποδέχεται την διαφορετικότητα ίσως τότε η μυστικότητα που περιβάλλει αυτές τις διαδικασίες θα εκλείψει και οι διάφοροι σκοτεινοί μύθοι θα εξαλειφθούν δίνωντας την θέση τους στο φως της αλήθειας. Αυτό όμως θα γίνει όταν οι κάτοικοι του πλανήτη μάθουν να σέβονται ο ένας τον άλλο, κάτι που το οποίο τοποθετείται δυστυχώς στο πολύ μακρινό μέλλον καθώς η ανθρωπότητα εν γένει διανύει ακόμα την εφηβική της περίοδο. Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός του ότι τις τελευταίες δύο δεκαετίες υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον από την μεριά της νέας γενιάς να ασχοληθεί λίγο περισσότερο με το όλο θέμα κυρίως μέσα τόσο από την Ελληνική όσο και από την Ξενόγλωσση βιβλιογραφία.

7)Πρόσφατα είδα ένα άρθο σου στο περιοδικό Mystery σχετικά με τον Harry potter και πιο συγκεκριμένα ο τίτλος του ήταν " ψάχνοντας τον πραγματικό harry potter" οπότε θέλω να σε ρωτήσω, ποια η γνώμη σου για τον ίδιο και για τις ιδιότητες του, καθώς επίσης παρουσίασε μου την άποψη σου σχετικά με το βιβλίο και τη συγγραφέα του....Πιστεύεις ότι μπορεί να υπάρξει πραγματικά ο Harry potter;

Η J.K.Rowling έδωσε ίσως τον καλύτερο εαυτό της και όλο της το συγγραφικό ταλέντο για την παραγωγή ενός μυθιστορήματος, το οποίο ομολογουμένως έχει αφήσει ιστορία. Ας μην ξεχνάμε ότι 
έφθασε κάποτε σε ποσοστά πωλήσεων εκείνα της Βίβλου και όλοι θα θυμόμαστε την σφοδρή αντίδραση της Εκκλησίας αλλά και άλλων παραγόντων τόσο στην χώρα μας όσο και σε άλλες. Τώρα στο Θέμα  της Μαγείας και σχετικά με το άν ο ήρωας του βιβλίου είναι μάγος θα έλεγα πως όχι. Ο Harry Pοtter στην ουσία είναι ένας θαυματοποιός Μεσσίας, ίσως ακούγεται λίγο άσχημος αυτός ο χαρακτηρισμός αλλά είναι ο μόνος που μπορεί να τον περιγράψει. Είναι κάποιος ο οποίος επιλέγεται από μικρός να φέρει εις πέρας ένα πολύ δύσκολο έργο, το οποίο είναι να εξαλείψει το κακό που μαίνεται στον κόσμο των μάγων αλλά και των μαγκλς.  Αυτός λοιπόν γίνεται ο εκλεκτός  να σκοτώσει τον Λόρδο Βολντεμορτ,ο οποίος είναι η προσωποποίηση του Κακού με ότι αυτό συνεπάγεται. Στο Τέλος δε μαθαίνει ότι ο Μέντορας του O Νταμπλντορ είναι εκείνος που τον προόριζε ως θυσία, εκείνον τον ορφανό,τον τόσο καλό εκείνον, που η ίδια η συγγραφέας δια στόματος του Νταμπλντορ, τον κατονομάζει ως προσωποποίηση του αλτρουισμού και πρότυπο καλωσύνης. Αυτή την εικόνα της αγνότητας λοιπόν οδηγεί ως πρόβατο στην σφαγή....άραγε δεν μας θυμίζει αυτό το αρχέτυπο του θυσιασμένου θεού; και για το πάω πιο πολύ στα Ελληνικά δεδομένα δεν μας θυμίζει τον μεσσιανισμό των Ιουδαιοχριστιανικών προτύπωνΤο ίδιο άλλωστε δεν είχε συμβεί και σε ταινίες όπως το Μάτριξ; Παρόλα αυτά τίποτα δεν ακυρώνει την αξία του μυθιστορήματος,απλά είναι καλό ολα τα πράγματα να μπαίνουν στην σωστή τους θέση. Άλλωστε ο Μεσσιανισμός ως φαινόμενο κυριαρχεί πάντοτε στην ταλαινα ανθρωπότητα η οποία πάντοτε αναζητά,όπως το παιδί που έχασε τον δρόμο για το σπίτι του, οδηγούς και προφήτες για να το δείξουν τον δρόμο. Κυριαρχούμενη ίσως από το ένα παράξενο οιδιπόδειο σύμπλεγμα αναζητά πάντοτε προστασία από την ίδια της την σοβαρή έλλειψη ωριμότητα. Αυτό φυσικά όπως ήδη είπα είναι και θέμα του εξελικτικού της κύκλου μέχρι να ανέλθει σε ένα πιο υψηλό επίπεδο δεν θα πάψει να ψάχνει τον δρόμο για την πραγματική μας χαμένη πατρίδα,μια πατρίδα που δεν ανήκει στον κόσμο της πλάνης και της ψευδαίσθησης αλλά έξω από αυτόν.


9)θα ήθελα κλείνοντας να σε ρωτήσω....ποια είναι τα αποτελέσματα, τα όνειρα σου, οι προσδοκίες σου μέσα από αυτήν σου την ενασχόληση με τους τομείς που προαναφέραμε;

Κλείνοντας λοιπόν και εγώ θα σας πω το εξής....δεν προσδοκώ τιποτα δεν περιμένω τίποτα όταν είσαι ερωτευμένος,είτε με πρόσωπο είτε με κάποια ιδέα  ή με οτιδήποτε  δεν προσδοκάς τίποτα απλά κινείσαι και ζεις μέσα σε αυτό.......η μεταμόρφωση του ευατού δεν έρχεται μέσα από τις προσδοκίες και τις επιθυμίες αλλά μέσα από την εφαρμογή..........Κάποιοι με ρωτάνε “ Τι να κάνω για να βάλω στην ζωή μου τη μαγεία;” ή “Τι να κάνω για να βαλω στην Ζωή μου το Θεό;” η μόνη απάντηση που μπόρεσα να τους δώσω είναι  : Μπες εσύ στην ζωή της Μαγείας, Μπες εσύ στην ζωή του Θεού. Η Απόκρυφη πραγματικότητα και Η Θεότητα είναι έννοιες που μας ξεπερνούν για να αποκτήσουμε την αθανασία τους δεν πρέπει να πασχίζουμε να τα βαλουμε στην δική μας ζωή,γιατί  έτσι θα ήταν σαν να προσπαθούσαμε να βάλουμε μέσα σε μια σταγόνα την θάλασσα ολόκληρη. Εμείς όμως αν μπούμε μέσα σε αυτές τις έννοιες τότε θα αποκτήσουμε την αθανασία τους,την ζωντάνια τους,τότε η σταγόνα θα διαλυθεί στην απέραντη θάλασσα και θα είναι και η ίδια θάλασσα. Τέλος θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνατε  να με φιλοξενήσετε στον ιστότοπο σας και να ευχηθώ τα καλύτερα σε ότι αφορά εσάς και την πολύτιμη  προσπάθεια που κάνετε στον χώρο της μεταφυσικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκδήλωση για τον Τανάγρα...

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τον Πατέρα της παραψυχολογίας στην Ελλάδα Άγγελο Τανάγρα, όπου οι ομιλητές ανέλυσαν πράγματα για τη ζω...