Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Συνέντευξη του Lon Milo DuQuette

Θα ήθελα να μας πείτε ποια ήταν τα ερεθίσματα που σας έκαναν να ασχοληθείτε με τον αποκρυφισμό;

Ξεκίνησα μια ειλικρινής μελέτη των δυτικών εσωτερικών παραδόσεων και μυστηρίων περίπου στο 1972 όπου και έγινα μέλος του Ροδοσταυρικού Τάγματος Α.Μ.Ο.R.C. Ένιωσα μια φυσική έλξη για αυτό το συγκεκριμένο είδος πνευματικής τέχνης. Τα σύμβολα είχαν απήχηση μέσα μου και γενικότερα αισθάνθηκα άνεση με την εργασία αυτή περισσότερη από ότι ένιωθα με τον Ανατολικό μυστικισμό.

Ποια η γνώμη σας για την απόκρυφη αρχαία ελληνική φιλοσοφία; Πιστεύετε πως έχει επηρεάσει τον Δυτικό τρόπο σκέψης αλλά και γενικά τον ευρύτερο χώρο του δυτικού αποκρυφισμού και εσωτερισμού;

Δεν είμαι μελετητής ή ακαδημαϊκός της Ελληνικής φιλοσοφίας ούτε προσποιούμαι πως είμαι. Είναι ολοφάνερο ότι είμαστε ευγνώμονες στους Έλληνες για οτιδήποτε θεωρείται σώφρων και συνετό όσον αφορά την δυτική προσέγγιση στην αυτογνωσία και αυτοεξέταση.

Κάποιες φορές παρατηρείται το φαινόμενο οι σύγχρονοι μάγοι να εφησυχάζουν στις διδασκαλίες των παλαιότερων χωρίς να εξελίσσουν αυτά που έχουν μάθει.

Δεν είναι η αρμοδιότητά μου να σχολιάσω με κριτική διάθεση το έργο άλλων ''μάγων''. Η μαγεία είναι μια μοναχική τέχνη και κανένα μέγεθος εξωτερικής κριτικής (είτε παραγωγικής είτε καταστροφικής) δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει έτσι ώστε να επιταχύνει ή να επιβραδύνει την μυητική αυτοεξέλιξη κάθε μάγου.

Η μαγεία υπόκειται σε εξέλιξη;

Φυσικά.

Τι είναι τελικά το Θέλημα; μια σύγχρονη γνωστική Θρησκεία; ένα αποκρυφιστικό σύστημα ή απλά ένας τρόπος ζωής που υπόκεινται σε μια αποκρυφιστική και εσωτερική θεοφιλοσοφία;

Συγχωρέστε με που είμαι ειλικρινής αλλά φαίνεται ότι σας αρέσει τρομερά να βάζετε ταμπέλες...σαν να ρωτάτε.....Μπορεί μια 'φράουλα να ειδωθεί σαν ένα είδος θεωρητικής ''μπανάνας''?....ή σε τούτη την περίπτωση...Μπορούν οι θεμελιώδεις μηχανισμοί της συνείδησης και της ύπαρξης να ειδωθούν σαν μια φιλοσοφική ακαδημία σκέψης? Η απάντηση είναι μονομιάς ''Ναι'' και '' Όχι'' και ''Δεν κατανοώ την ερώτηση''.

Το Θέλημα, όπως εξασκείται, είναι ένας πνευματικός μηχανισμός μέσω του οποίου η προσπάθεια κάθε ατόμου( άνδρα και γυναίκα) να ανακαλύψει την προσωπική του θέση στον χώρο-χρόνο για να εκτελεί το λειτούργημα του στην θέση αυτή δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο, ώρα την ώρα, μέρα την μέρα, μήνα τον μήνα, κάθε χρόνο και σε κάθε ενσάρκωση.

Σήμερα με μια σύγχρονη ματιά πως θα αξιολογούσατε τον Κρόοουλυ, το έργο του και γενικά το ιστορικό του αποτύπωμα στις μελλοντικές γενεές?

Το δικαστήριο είναι ακόμη αναποφάσιστο περί αυτού του θέματος. Ο Κρόουλυ ως ιστορική προσωπικότητα μπορεί να πάρει αλλά και να μην πάρει την θέση που του αρμόζει στο πάνθεον των Άβαταρς. Το μήνυμά του, ωστόσο, είχε, έχει και θα συνεχίσει να αλλάζει και να διευρύνει την ανθρώπινη συνειδητότητα. Δεν εφεύρε παιχνίδια πνευματικής εξέλιξης, ήτανε απλά ένας από τους πρακτικούς εισηγητές της.

Μια από τις αντιφάσεις που παρατηρεί κανείς στην μαγική φιλοσοφία του Αλιστερ Κρόουλυ είναι η πολεμική  κατά του Ιουδαιοχριστιανικού μοντέλου κοσμοθέασης αλλά η χρήση δε του ιδεολογικού του πλαισίου προκειμένου να περιγραφούν κάποιες απόκρυφες έννοιες. Παράδειγμα αποτελεί το γεγονός του ότι αυτο-αποκαλούνταν θηρίο  ή το ότι το Βιβλίου του Ονομάστηκε Βιβλίο του Νόμου κάτι το οποίο ανεξαρτήτως περιεχομένου μας παραπέμπει στην Τορά. Πως μπορεί να εξηγηθεί αυτή η αντίφαση και απο που θα μπορούσε να πηγάζει;

Πω πω! Διαβάστε τις βιογραφίες του. Δεν βλέπετε από που προέρχεται αυτό? Κάποιος χρησιμοποιεί το λεξιλόγιο της γλώσσας που έχει μάθει να μιλάει. Εξάλλου ένας γνήσιος μυστικιστής γνωρίζει ότι κάτι είναι αληθινό όταν περιέχει μέσα του την ίδια του την αντίφαση.

Ήταν πολύ ενδιαφέρον το Βιβλίο σας  “Ενοχιαν βιζιον” και το μοναδικό παράπονο του ελληνικού κοινού είναι το ότι δεν μεταφράστηκε στα ελληνικά! Ποια είναι η άποψη σας για την Ενωχιανή Μαγεία η οποία γνωρίζει πάλι τρομερή άνθιση?

Είναι ένα πολύ ξεκάθαρο και σχετικά ασφαλές είδος οραματιστικής μαγείας. Δεν με εκπλήσσει που είναι τόσο δημοφιλής.

Πρόσφατα, διάβαζα σε μια ιστοσελίδα ότι παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση έχουν προγραμματιστεί τουλάχιστον 18 ημερίδες σχετικά με το απόκρυφο. Ακριβώς η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην Ελλάδα. Μόνο αυτό τον χρόνο, υπάρχουν περισσότερες από 3 κοινωνικές εκδηλώσεις που αφορούν τον αποκρυφισμό. Κατά συνέπεια, βιώνουμε δύο βασικές τάσεις. Η πρώτη, αναφέρεται στο γεγονός ότι ο κόσμος έχει την τάση να δαιμονοποιεί τον αποκρυφισμό ως η πηγή κάθε κακού ενώ η δεύτερη υποδεικνύει ένα ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον από άτομα που δεν έχουν ποτέ καν ακούσει γιαυτό. Πιστεύετε, λοιπόν, ότι η οικονομική κρίση πέραν του γεγονότος ότι μπορεί να είναι βλαβερή για την υγεία και την λογική μας μπορεί να λειτουργήσει και ωφέλιμα καθώς βάζει τον άνθρωπο στην διαδικασία  να γνωρίσει τον εαυτό του?

Χριστέ μου! Ελπίζω να μην χρειαστεί να γίνει κάτι τέτοιο. Όχι, νομίζω ότι όλοι θα ήμασταν σε καλύτερη κατάσταση με γεμάτα στομάχια, μια καθαρή οικία, μια τίμια εργασία και έναν ειρηνικό κόσμο. Εάν αυτό θεωρείται κακό για τον αποκρυφισμό, τότε κρίμα για τον αποκρυφισμό! Οι αποκρυφιστές ήτανε πάντα ένα μοναχικό γένος πνευματικών εξερευνητών.

***


We would like to know how did you first come in contact with the occult …

I began an earnest study of the western mystery traditions in about 1972 when I joined the Rosicrucian Order A.M.O.R.C.

 and what made you delve deeply in and learn more about it?

I felt a natural affinity to this particular spiritual art form. The symbols resonated with me and I just generally felt me at ease with the work than I did with Eastern Mysticism.

What do you think about the ancient Greek esoteric philosophy ? What kind of effect did it have to the Western way of thinking as well as the Western esoterism and occultism?

I'm not a scholar of Greek philosophies nor do I pretend to be. It's just obvious we're pretty much indebted to the Greeks for everything that's 'sane' about the western approach to self-awareness and self-examination

A strange phenomenon occurs nowdays as most contemporary wizards tend to be complacent with old teachings without developing what they have actually learnt. How would you comment on that?

It's not my place to comment too judgmentally on the work of other 'wizards'. Magick is a lonely art and no amount of outside criticism (constructive or destructive) will likely serve to speed up or hinder another magician's self-initiated evolution.

Can magick be a subject to change ?

Of course.

What is Thelema? A contemporary gnostic theory? An esoteric system or just a way of life that underlies an occult theophilosophy?

Forgive me for being frank but you seem frightfully fond of labeling things.... as if to ask... "Can a 'strawberry' be seen as a sort of theoretical  'banana'?" ... or in this case," Can the fundamental mechanics of consciousness and being be seen as a philosophical school of thought? The answer is at once "Yes." and "No" and "I don't understand the question."

Thelema, as practiced, is a mindset whereby the individual attempts to discover his or her own particular place in space-time and execute his or her function in that that place from second to second, hour to hour, day to day, month to month, year to year, lifetime to lifetime.

How would you evaluate nowdays Aleister Crowley, his work and generally his mark on future generations?

The jury's still out on that one. Crowley as an historical character may or may not ever take his rightful place in the pantheon of Avatars. His message, however, has, is, and will continue to change and expand human consciousness. He didn't invent game of spiritual evolution, he's just one of the play-by-play announcers.

One cannot help but notice a contradiction that occurs in Crowley's magical philosophy. I refer to his polemic against the Judeo-christian cosmogony while at the same time he uses its ideological framework in order to describe occult teachings. One very good example is the fact that he had proclaimed himself Therion- the Beast or the fact that his book was named The Book of Law, a book that refers directly to the Torah. How can you explain that contradiction and where does it come from?

Gee! Read his biographies. Can't you see where that came from? One uses the vocabulary of the language one learns to speak. Besides, every good mystic knows that something is only true in so much that it contains within itself its own contradiction.

Your book ''Enochian Vision Magick'' was really interesting and the only complaint of your Greek readers was the fact that it wasn't translated to Greek. What's your opinion of Enochian Magick which has become extremely popular?

It's a very clean an relatively safe form of visionary magick. It doesn't surprise me that it is becoming popular.

Recently, I've read in a website that despite the global economic crisis there are at least 18 seminar sessions arranged this year concerning the occult. Exactly the same thing occurs in Greece. Only this year, there are more than 3 social occasions where the occult is being celebrated and talked about. Consequently, we experience two major trends. The first one, refers to the fact that people tend to demonize occultism as a source of all evil whereas the second one indicates a growing interest by people who have never heard of it. Do you believe, then, that the economic crisis apart from being detrimental to our health and sanity can also work beneficially by putting man in the process of getting to know himself?

My god! I hope THAT is not what it takes! No. I think all of us will be better off with full bellies, a clean place to live, a decent job and a peaceful world. If that is bad for occultism then too bad for occultism! Occultists have always been a lonely bread of spiritual adventurers.

[button link="" color="teal"] Μετάφραση, επιμέλεια Ευαγγελία Θόμου[/button]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκδήλωση για τον Τανάγρα...

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για τον Πατέρα της παραψυχολογίας στην Ελλάδα Άγγελο Τανάγρα, όπου οι ομιλητές ανέλυσαν πράγματα για τη ζω...